آرایش زیاد سبب سردی همسرتان می‌شود!

آرایش زیاد سبب سردی همسرتان می‌شود! | درست است که آرایش خوب سبب زیبایی زن‌ها می‌شود و بسیار مناسب است که یک زن در مقابل همسرش به شکل و ظاهری آراسته ظاهر شود

آرایش زیاد سبب سردی همسرتان می‌شود!

 

درست است که آرایش خوب سبب زیبایی زن‌ها می‌شود و بسیار مناسب است که یک زن در مقابل همسرش به شکل و ظاهری آراسته ظاهر شود، ولی آیا آرایش زیاد و بیش از اندازه شما مطلوب است؟ برخی از خانم‌ها اغلب وقت خود را در حال آرایش کردن و اهمیت دادن بیش از حد به ظاهر و شکل خود می‌گذرانند. از این رو مدام در حال خرید لوازم آرایش و نکات زیبایی در خود هستند. ولی آیا مردها این کار آنها را می‌پسندند؟

همسرتان شاید بتواند با خط چشم شما کنار بیاید ولی آرایش زیاد و زرق و برق زیاد کلافه‌اش می‌کند؛ شاید از اینکه هیچ‌وقت نتوانسته‌اید مانند یک ستاره هالیوودی که پا به فرش قرمز می‌گذارد در چشم همسرتان بدرخشید افسوس بخورید، ولی از نقطه نظر باربارا دی آنجلیس که سال‌ها به زوج‌ها برای خوشبخت‌تر بودن مشاوره داده و کتاب‌های فراوانی در این مورد نوشته، زن‌هایی که بیش از حد نسبت به قیافه و ظاهر خود حساس هستند، می‌توانند مردها را سرد کنند. باربارا می‌گوید زن ایده آل از نقطه نظر یک مرد، کسی است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان برای رفتن به یک پیک‌نیک غیرمترقبه حاضر شود، ولی در مقابل موقعی قرار است به مهمانی مجلل شب برود، می‌تواند آراسته و زیبا به نظر برسد. زن ایده‌آل از نقطه نظر مردها کسی است که لایه‌های متعدد کرم پودر بر روی صورتش، میان او و همسرش فاصله نمی‌اندازد و به خاطر ترس از به هم ریختن موهایش در رابطه زناشویی با همسرش خلل ایجاد نمی‌کند. در صورتیکه می‌خواهید مرزهای آراستگی با وسواسی بودن را بشناسید و در چشم همسرتان اغلب بدرخشید، ادامه این مطلب را بخوانید.

«همسر قبلی‌ام خیلی نگران سر و وضعش بود. او بصورت کامل من را نسبت به خودش سرد می‌کرد. پیش از هر کاری حتماً آرایش کامل، حسابی و وقت‌گیر می‌کرد. یک عالمه طلا، جواهرات و… به خود می‌آویخت و نصف تمام انگشت‌هایش انگشتر داشت. ناخن‌های دراز و تیز داشت و مواظب بود مبادا ناخن‌هایش بشکند. تمام وقت مواظب بود چیزی به‌هم نریزد. یک‌دفعه می‌ایستاد تا گردنبندش را تنظیم و ناخن‌هایش را در موهایش فرو کند. دیگر تحملم تمام شد

  • شاید این جملات را از همسرتان شنید باشید

مردهایی که من با آنها روبه‌رو شده‌ام، شکایاتی از این دست را مطرح می‌کردند. این گفته‌ها را بخوانید و ببینید که در زندگی شما هم ردپای آنها دیده می‌شود یا نه؟«زن‌هایی که احساس می‌کنند مجبورند همیشه ایده‌آل و آرایش کرده باشند را نمی‌توانم تحمل کنم. هر روز ساعت‌ها صرف آرایش صورت و موهای‌شان می‌کنند. در صورتیکه کوچک‌ترین خدشه‌ای به آرایش‌شان وارد شود بدوبدو به دستشویی می‌روند تا مقابل آینه اصلاحش کنند. دوست دارم با زنی ازدواج کنم که بتواند سریع یک لباس ساده بپوشد تا بتوانیم برای صبحانه بلافاصله از خانه بیرون بزنیم

 

از لوازم آرایش استاندارد استفاده کنید

  • آرایش زیاد را بشناسیم و از خط قرمزها عبور نکنیم

زن‌هایی که در حد وسواسی به ظاهرشان اهمیت می‌دهند، می‌توانند مردها را سرد و از خود دور کنند. در سال‌هایی که بر روی موضوع روابط زن و مرد کار کردم، با مردهای بسیاری مواجه شدم که از این موضوع شکایت داشتند، آنها حتی به مواردی با دقت خاص به زیاده‌بر روی همسرشان در این مورد اشاره می‌کردند و مواردی نظیر آنچه در ادامه می‌آوریم را به‌عنوان دلایل سرد شدنشان نسبت به همسر خود معرفی می‌کردند:

زن‌هایی که مدام در خانه و مهمانی آرایش سنگین و غلیظ می‌کنند: صدها بار این شکایت را از همسرانشان شنیده‌ام. حقیقت آن است که مردها از آرایش غلیظ بدشان می‌آید و دوست دارند همسرانشان آرایش سبک و کم‌رنگ داشته باشند، به‌خصوص آرایش چشم‌ها را خیلی می‌پسندند و دوست دارند. در تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدن که مردها بیش از هر موردی از کرم‌پودر و رژ گونه بدشان می‌آید.


  • دلیل آرایش زیاد زن ها و اهمیت دادن بیش از حد به ظاهرشان چیست ؟

با ابراز تاسف برخی از زن‌ها توسط آگهی‌های تجاری و وسایل ارتباط جمعی، چنان شست‌وشوی مغزی داده شده‌اند که می باید خود را با تصویر ذهنی ایده‌آلی که این آگهی‌ها ارائه می‌دهند، تطبیق دهند. بطور قطع این‌گونه است که زن‌ها به‌منظور آنکه زیباتر و مطلوب‌تر باشند، مجبورند محصولاتی که این قبیل شرکت‌های تجاری عرضه می‌کنند را خریداری کنند. مانند لوازم‌آرایشی، لباس و… از طرف دیگر مردها هم از این تصاویر ارائه داده شده، بی‌بهره نیستند و این استانداردها به‌طرزی دوجانبه خود را تحکیم کرده و جا انداخته‌اند و در نهایت این زنها هستند که از دوسر کلاه سرشان می‌رود. مردها می‌گویند خواهان زنی هستند که طبیعی‌تر باشد و پیش از بیرون رفتن آرایش و لباس پوشیدنش دو ساعت طول نکشد. آرایش زیاد و زمان زیاد برای آرایش کردن مردها را کلافه میکند.

 

هنگامی که مردها به‌صورت همسرشان نگاه می‌کنند به‌جای آنکه پوستتان را  مشاهده کنند با لایه‌ای از کرم‌پودر و… روبه‌رو می‌شوند و نسبت به شما سرد می‌شوند. با توجه به اینکه ما زن‌ها سال‌های سال مجلات مختلف مخصوص خانم‌ها و مد را خوانده‌ایم، به‌صورت‌های پوشیده از لوازم آرایشی عادت داریم. ولی برای اغلب مردها، آرایش سنگین و غلیظ بسیار سطح پایین به‌نظر آمده و چنین صورت‌هایی اغلب برایشان به‌مراتب زشت‌تر هم هستند؛ یک سردکننده تمام‌عیار. زن‌هایی هستند که سر میز شام ناگهان کنار می‌کشند تا رژلب یا برق لب خود را مجدداً تجدید کنند، آن‌هم همان‌جا سر میز درحالی که شوهرشان هم تماشا می‌کند.

زن‌هایی که در لباس پوشیدن وسواس دارند هم بلای جان همسرشان هستند: گرچه مردها از زن‌های خوش‌لباس خوش‌شان می‌آید، ولی چنانچه زنی به‌طرزی وسواسی لباس پوشیده باشد، برای مردها به‌هیچ عنوان خوشایند نخواهند بود؛ مخصوصا زن‌هایی که لباس پوشیدن‌شان ساعت‌ها طول می‌کشد و دست آخر هم از آنچه پوشیده‌اند احساس خوبی ندارند. به‌یاد دارم مردی می‌گفت «هنگامی‌که از همسرم خواستم تا به تماشای بازی بیسبال پسر ۹ساله‌مان برویم، او یک شلوار چرمی مشکی پوشید با یک جفت کفش پاشنه‌بلند و یک عالمه آرایش. خیلی جذاب شده بود، ولی این لباس مناسب یک مهمانی بود، نه تماشای یک مسابقه بیسبال آن‌هم با یک عده پسربچه ۹ساله

زن‌هایی که نمی‌گذارند کسی به موهای‌شان دست بزند: مردها از زن‌هایی که مدل و آرایش موهای‌شان به مردشان می‌گوید «لطفاً دست نزنید!» بدشان می‌آید. آنها از موهای خشک، تافت خورده و چرب شده که محتوی تعداد زیادی سوزن، سنجاق و شانه هستند، وحشت دارند.

زن‌هایی که مقادیر زیادی طلا و جواهر به خود آویخته‌اند: به‌یاد دارم مردی به شوخی از من پرسید «چرا زن‌ها احساس می‌کنند مجبورند یک عالم طلا و جواهرات به خود آویزان کنند؟ این موارد ما مردها را سرد می‌کنند.» ما زن‌ها فکر می‌کنیم که بدین ترتیب «مد روز» هستیم، ولی مردها طور دیگری فکر می‌کنند. از نقطه نظر آنها این همه زیور و زینت‌آلات، اضافی و غیرضروری است و آنها را سرد می‌کند. آیا تا به حال شده نامزد یا شوهرتان به شما بگوید که بدون آرایش خوشگل‌تر هستید و شما فکر کنید که او می باید دیوانه شده باشد که چنین حرفی بزند؟

 

  • رعایت کردن تعادل در مقدار آرایش

شخصاً به‌عنوان یک زن از رسیدگی به سر و وضع و آرایشم لذت می‌برم ولی این را هم آموخته‌ام که در پاره‌ای اوقات مناسب‌ترین حالت آن است که به طرزی خودانگیخته و نه‌زیاد جدی لباس بپوشم. یادتان نرود که مردها از زن‌هایی که به زیبایی‌شان اهمیت می‌دهند، خوششان می‌آید و زن‌های شلخته‌ای که به سر و وضعشان نمی‌رسند و متناسب با موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرند حاضر نمی‌شوند، می‌توانند آنها را سرد کنند. ولی نمی باید از یاد ببرید که آنها در عین حال دوست دارند  مشاهده کنند شما بدون آرایش معذب نیستید و اینکه زیبایی طبیعی‌تان نمود بیشتری دارد.
چه می باید کرد؟

برای اینکه تلاش شما برای زیباتر به نظر رسیدن و درخشیدن در چشم همسرتان نتیجه عکس ندهد، می‌توانید این دو راه را امتحان کنید:

۱ - نظر نامزد یا همسرتان را در رابطه با آرایش ، لباس و مد بپرسید. لزوماً نمی باید خود را با علائق شخصی او منطبق کنید، ولی بسیاری از زن‌ها هیچگاه در این باره با همسرشان صحبت نمی‌کنند. صحبت در این باره سبب می‌شود هر دوی شما موارد جدیدی بیاموزید که به‌نفع رابطه‌تان است.

۲- سعی کنید زیبایی را از درون خود بجویید. صرف‌نظر از اینکه چقدر تلاش می‌کنید که زیباتر به‌نظر آیید، همواره این را به خاطر داشته باشید که زیبایی از درون شما بیرون می‌آید. هنگامی که از درون احساس خوبی نسبت به خود دارید، خوب از خودتان مواظبت می‌کنید و عزت‌نفس زنانه‌تان را محترم می‌شمارید و این زیبایی حتماً از بیرون خود را نشان می‌دهد.

 

آرایش زیاد همسرتان را کلافه میکند

  • عوارض و مشکلات آرایش مدام در پوست شما

درست است که آرایش سبب زیباتر شدن شما می‌شود ولی آیا آرایش زیاد از حد مناسب است؟ جدای از آنکه مردان چه آرایشی دوست دارند، آرش کردن زیاد و مداوم سبب آسیب‌های زیاد به پوست شما می‌شود و با بالا رفتن سن این عوارض اغلب نشان می‌دهند. حتی ستارگان مشهور و هالیوودی هم در اوقاتی که در خانه هستند و در عوام حضور ندارند به صورتشان استراحت می‌دهند و از آرایش کردن مداوم پرهیز می‌کنند.

تماس بیش از حد پوست با مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی، مشکل پوستی شما را بدتر می‌کند. خانم‌ها در سنین مختلف، تاثیرات متفاوتی از مواد آرایشی می‌گیرند.

در خانم‌های جوان‌تر، استفاده از لوازم آرایشی چرب سبب بروز جوش و بثورات پوستی بر روی صورت می‌شود. همچنین مواد شیمیایی این لوازم، سبب بدرنگی و لکه پوستی می‌شود.

در سنین بالاتر نیز آرایش زیاد صورت سبب چروک شدن زودرس و کدر شدن پوست می‌شود.

مواظب مواد شیمیایی استفاده شده در لوازم آرایشی باشید

در پایان بهتر است مواظب برخی از مواد شیمیایی که عوارض و صدمات جبران ناپذیری بر روی پوست شما می‌گذارند باشید و در انتخاب نوع لوازم آرایش خود وسواس زیاد به خرج دهید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. همیشه سعد داشته باشید تا از مواد آرایشی فاقد چربی استفاده کنید و در صورتیکه پوستتان خشک است از مرطوب کنند استفاده نمایید.